de_DEen_GB

Gemeinsam für einen internationalen Industriestandard

Lade Veranstaltungen

« Alle Veranstaltungen

5th General Meeting / 5. Mitgliederversammlung

1. Juni 2017 / 11:00 - 15:00

Veranstaltung Navigation

5. General Meeting of the Industry Alliance VHPready e.V. (“Industrieforum VHPready e.V.”)

Date: 01.06.2017, 11am – 3pm
Location: VHPready Services GmbH, access via Schneider Electric, conference room 1 + 2, EUREF Campus 12-13, Torgauer Straße 12-15, 10829 Berlin

 

Agenda (preliminary):

 

11:00 – 12:30: Internal part, for members only!

1. Welcome and verification of existence of quorum (executive board + CEO), agreement on responsibility for taking minutes

2. Approval of protocol of 4th general meeting, held on 16.06.2016 in Berlin

3. Cash auditors report, annual financial statement 2016, Mr. Ralf Heissel (IT&I GmbH)

– formal discharge of members of executive board

– confirmation of membership fees for 2018

4. Election of 2 associate committee members for the expansion of the existing Executive Board

– presentation of candidates

– voting

5. Appointment of future dates

 

12:30: lunch break

 

13:00 – 15:00: Public part, open for all interested companies.

6. Report from working groups (max. 5 min./WG, presented by WG leader)

– WG 1: „Advancement of VHPready“ Mr. Klaus-Dieter Walter (SSV Software Systems)

– WG 2: „Certification and prequalification“, Mr. Hartmut Bauer (50Hertz)

– WG 3: „Marketing and internationalization“, Dr. Bartholomäus Wasowicz (E.ON Connecting Energies)

– WG 4: „Cooperation and standardization“, Mr. Ulrich Hempen (WAGO)

7. Report on activities of VHPready Services GmbH, Carsten Wenger (10 min.)

– results, ongoing activities and plans for 2017 / 2018

8. Information-Update on the study “Market potential of VHPready”, Marc Zenker (blu Portals & Applications, 10 min.)

9. Project presentation “IES – Integrating the Energy System”, Georg Koch (Tiani Spirit, 10 min.)

10. Selected Presentations and on-site visits on EUREF campus (e-mobility, autonomous driving, smart building, IoT, …) – tbd.

 

Unterlagen 5. Mitgliederversammlung
Unterlagen 5. Mitgliederversammlung
540.25 KB 10. Mai 2017
Nur für Mitglieder
„Mit dem Absenden dieses Formulars erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihre Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage bzw. Kontaktaufnahme verwenden. Eine Weitergabe an Dritte findet nicht statt sofern dies nicht auf Grund geltender Datenschutzvorschriften gerechtfertigt ist oder wir dazu gesetzlich verpflichtet sind. Sie können diese erteilte Einwilligung jederzeit mit Wirkung für die Zukunft widerrufen. Im Falle des Widerrufs werden Ihre personenbezogenen Daten umgehend gelöscht.
Sonst werden Ihre Daten gelöscht, wenn wir Ihre Anfrage bearbeitet haben oder der Zweck der Speicherung entfällt. Sie können sich jederzeit über die zu Ihrer Person gespeicherten Daten informieren. Weitere Informationen zum Datenschutz finden Sie in der Datenschutzerklärung dieser Webseite.“

Details

Datum:
1. Juni 2017
Zeit:
11:00 - 15:00
Veranstaltungskategorie:

Veranstaltungsort

EUREF-Campus 13
Torgauer Str. 12-15
Berlin,10829
+ Google Karte